Я люблю Киев

КИЕВСКИЙ ФОРУМ
КУЛЬТУРНОГО ОБЩЕНИЯ
FORUMKIEV.COM
Правила Новое Вопросы Ссылки
КИЕВ ПОГОДА ИСТОРИЯ ТУРИСТУ
N-728-MI-2
Вернуться   Киевский форум > Политический форум > Исторический форум

Одеса ніколи не була російським містом

Ответ
 
Опции темы Опции просмотра
Старый 06.06.2013, 07:40   #1
Київська русинка
 Аватар для лесана
IP:
Сообщений: 3,922
"Спасибок": 4,528
Очки репутации: 0
Мнения: 6400
Доп. информация
- Автор темы - По умолчанию Одеса ніколи не була російським містом

Переписи населення 1799 року, середини ХІХ століття та 2001 року свідчать, що понад половину населення Одеси завжди становили українці


Від часів незалежності України одеситів почали переконувати, що вони живуть у російському місті. Це була реакція на посилення інтересу до української культури. Серед активних русифікаторів – нинішній мер міста Олексій Костусєв (родом із містечка Нєвєльск, Сахалінська область РФ). Ще 1993 року він активно збирав підписи за надання російській мові статусу офіційної. Подібна активність дістала хорошу фінансову підтримку від сусідньої держави. У місті з'явилися проросійські ЗМІ, екскурсоводи,«історики» та відверті шовіністи. Тому вже два десятиліття одеситам і туристам розказують альтернативну історію.
Штурм фортеці Хаджибей: як це було насправді
Щоб населення забуло про справжніх героїв Одеси, русифікатори героїзували інших історичних постатей. Тому нині більшість одеситів чула про те, що місто постало завдяки звитязі Іосіфа де Рібаса. Іспанець був фаворитом імператриці Катерини Великої і зробив стрімку військову та політичну кар'єру в Російській імперії.
Солдату удачі Іосіфу де Рібасу, на честь якого названо центральну вулицю міста, приписують успішний штурм фортеці Хаджибей 1789 року. (У фортеці над гаванню розмістилися 300 турків, які охороняли базу турецького флоту з берега.) Від часу захоплення замку одесити ведуть свою історію. За легендою звитяжний штурм здійснив мужній де Рібас на чолі з російськими солдатами. Та історичні документи, що зберігаються в одеських архівах, суперечать цій версії. Про те, яким насправді був штурм Хаджибею, розказує керівник відділу «Стара Одеса» Одеського історико-краєзнавчого музею Олег Ґава «: Заселяти території навколо нинішньої Одеси предки українців почали ще у XV столітті.

Могили перших одеситів
До місцевих лиманів із різних районів перебиралися цілі козацькі родини, щоб займатися прибутковим соляним промислом. Після ліквідації Запорізької Січі козаки, що були родом із цих районів, повернулися додому. Разом із ними прийшло багато козаків-побратимів на поселення, бо на цих землях не було кріпацтва. Поруч із Хаджибеєм стає більше українських хуторів, розростаються села. У ІІ половині XVIII століття на землях Північно-Західного Причорномор’я тривають російсько-турецькі війни. Російська імперія хоче приєднати слов'янські землі, здобути вихід до Чорного моря, побудувати портові міста та налагодити торгівлю із Європою. Потьомкін переконує Катерину знову сформувати із козаків полки і приєднати їх до російської армії. У козаків був багатий досвід штурму турецьких фортець і боротьби із турками, що передавався від батька до сина. Саме цим досвідом і хотіли скористатися. За службу козакам пообіцяли надати землі, на яких вони зможуть поселитися після війни і жити вільними. Козакам почали платити зарплату, дали офіційну назву – чорноморські».

Із донесення князя Григорія Потьомкіна Катерині ІІ відомо, що 12 вересня 1789 року де Рібас направився до фортеці Хаджибей із трьома кінними і трьома пішими полками козаків, – продовжує Олег Ігорович. – А з рапорту голови військового корпусу Івана Гудовича, при якому служив на той момент де Рібас, відомо, що у штурмі замку брали участь Чорноморські козацькі полки та піхотний Троїцький батальйон у складі двох рот.

Про штурм замку писав відомий одеський краєзнавець Олександр Дерібас (внучатий племінник Іосіфа де Рібаса). У його збірнику «Стара Одеса» читаємо, що між запорожцями (яких привів де Рібас штурмувати замок. – Ред.) та козаками, які проживали в районі Хаджибею, були приятельські стосунки. Місцеві козаки запропонували свою допомогу із штурмом замку, до якого не можна було підійти непомітно. Козак Кондратій Табанець повів військовий загін балками та ярами і вивів коло самої стіни замку. До неї приставили штурмові драбини, і за мить козаки билися із турками. Штурмом керували запорізькі старшини Чепега, Головатий, Білий, Височина та інші.
Читайте також: Інший Південний схід. Херсонщина ментально відрізняється від сусідніх областей своєю проукраїнськістю
«Бій тривав недовго і завершився капітуляцією турків. Загинуло п'ятеро козаків, четверо з яких – з вини російської батареї Меркеля. Вона дала залп по замку, коли козаки вже билися із турками на стіні фортеці», – каже Олег Гава.

Козаки та росіяни мали різні погляди на тактику ведення бою. Козацький отаман ніс відповідальність за кожне життя. Тому план захоплення фортець продумувався дуже ретельно. Завжди обирався той варіант, що передбачав найменші людські втрати. Якщо правило порушувалось і траплялись випадки невиправданої загибелі людей, то отаман складав з себе повноваження. Інакше діяли російські військові начальники. Брали не тактикою, а кількістю солдатів.
Де насправді був Іосіф де Рібас у момент штурму фортеці Хаджибей? Відповідь дає план-схема штурму, яку детально зобразив ще один легіонер на службі російської армії, фламандець Франц де Волан – друг де Рібаса. За планом наступ на турків здійснювали три військові колони (див. фото 1). Колона де Рібаса із російськими солдатами пішла битися з турецьким гарнізоном, що охороняв склади провізії та зброї (об'єкт був на території нинішнього парку Шевченка. – Ред.). Колона секунд-майора Воєйкова, що очолював Миколаївський гренадерський батальйон, іде на військові укріплення перед замком. Колона Головатого, що складалася із козацьких полків, йде по дну балки за Табанцем і виходить під самою стіною фортеці.

Серед записів Іосіфа де Рібаса про штурм Хаджибею є натяки на те, що він штурмував саме фортецю. Крім нього ніхто з його сучасників у своїх записах не має жодних згадок про це. Звісно, як старший за військовим чином учасник штурму він отримує подяку і нагороди від імператриці. При дворі його зустрічають як героя. Тому, власне, вибору він не має, окрім як розказувати всім, як завзято дерся на стіну фортеці. Типова поведінка для успішного кар'єриста та фаворита, яким і був іспанець.
Після захоплення Хаджибею для місцевих українців життя швидко повернулось у звичне русло. Російська армія та чорноморські козаки пішли штурмувати інші турецькі фортеці. Через п'ять років на плато, де була зведена фортеця, почали будувати портове місто. Воно мало виконувати дві функції: бути військовим гарнізоном Російської імперії і торговою точкою з Європою. Будівельним матеріалом був камінь черепашник. Його випилювали місцеві українці на шахтах Шкодової гори, селах Нерубайське, Лізинка, під одеським плато тощо. Ті ж українці були головною робочою силою на будівництві міста. Вони та їхні сім'ї стали першими одеситами.
У 1889 році, через сто років після штурму Хаджибею, одеська міська дума попросила дозволу у Санкт-Петербурга встановити поблизу того місця, де був замок, монумент на честь завойовників фортеці. Дозволу на це не отримали. Пізніше зі столиці Російської імперії надійшов наказ встановити пам’ятник Катерині II.

З приводу подяки, яку дістали Чорноморські козаки від імператриці за свою службу на російсько-турецькій війні. Їм веліли разом із сім'ями перебиратись на Кубань. У такий спосіб Катерина вбила двох зайців: забезпечила охорону кордону від кавказьких племен та відселила волелюбних та непокірних українців на околицю. Багато хто не витримав переходу і помер у дорозі. Інші не схотіли коритися й оселилися в районі Одеси. Місту потрібні були жителі, тому непокірним дозволили залишитись.
Привіт, етнічна пам'яте
Наочна історична правда захована під Одесою, в селі Усатово. Це старий козацький цвинтар (могили датовані XVIII–XIX століттями), що називається «Сотниківський». Хрести та могили старші за Одесу. На цвинтар їдемо з Тетяною Бельковою, авторкою єдиної в Одесі екскурсії «Козацька Одеса». Матеріали для екскурсії збирала в архівах. Самоосвіта зайняла чотири роки.
Сідаємо у трамвай №20, що ходить від мосту Пересип. Через хвилин сім трамвай повертає до села Усатово. У ньому лише одна вулиця, що тягнеться вздовж Шкодової гори. Праворуч – непоказні будиночки зі старими перекошеними хлівами. Ліворуч – поля фільтрації (ділянка землі, на поверхні якої розподіляють каналізаційні та стічні води Одеси з метою їхнього очищення). У теплу пору року тут стоїть нестерпний сморід. Коли йде дощ, то трамвайну лінію затоплює.
На цвинтарі тихо. Яскраво світить сонце. Під його промінням – кам'яні хрести та плити. Різної форми, віку та розмірів. Побиті дощами та подекуди порослі мохом. Під плитами – склепи з похованими козаками. В душі підіймається повага до людей – справжніх героїв Одеси. З’являється відчуття, що стоїш на землі своїх предків. Що ти – вдома. Відчуття нове, бо русифікатори чимало зусиль доклали до того, щоб українець почувався в Одесі, як у гостях. Тетяна Белькова розповідає про українські поселення біля Хаджибейського та Куяльницького лиманів.

«З метою заробити на сольовому промислі до лиманів приходять козацькі родини з інших регіонів. Селяться в районі сучасних Пересипу, Усатово, Нерубайське, Крива Балка», – каже Тетяна. – «Найбільше поселення було на місці сучасного Пересипу і називалося Чорноморська Слобідка. У XV столітті воно згадується в листах кримського хана з династії Гіреїв до литовського князя. Хан просив князя, щоб той вжив хоч якісь заходи, бо на його території ці розбійники життя не дають, грабують усі обози. Зроби щось із цими бандитами».
«Запорожці взагалі любили так звані виїзди на природу», – продовжує Тетяна Белькова. – «Невеликі загони раз по раз патрулювали Чорноморські степи і нападали на села і обози турків і татар. У XVI столітті, коли сольовий промисел був дуже прибутковим, запорожці стали, так би мовити, опікуватися Куяльницьким лиманом. Конкурентів сюди не пускали».
На території Чорноморської Слобідки була Ярмаркова площа, що зберегла свою назву донині. Люди з'їжджалися на Ярмаркову обмінюватися продуктами та різними товарами. Одеський характер – завзятий та веселий, з особливим почуттям гумору та хитрістю формувався на основі тутешніх українців.
___________
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.


лесана вне форума  

Сказавших "Фууу!": 2 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 08:11   #2
nsk
Заблокирован
 Аватар для nsk
IP:
Сообщений: 18,097
"Спасибок": 19,142
Очки репутации: 121,065
Мнения: -2632
Доп. информация
По умолчанию

тему в юмор
nsk вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 09:02   #3
Почетный житель
 Аватар для LапушКа
IP:
Сообщений: 641
"Спасибок": 1,180
Очки репутации: 0
Мнения: 138
Доп. информация
По умолчанию

На самом деле Одессу основали греческие казаки,говорившие на украинской мове,их,в свою очередь выбили турецкие казаки(помним про мову),Ришелье и Екатерина специально выучили мову,чтобы создать украинский город.А пришел Костусев и все испортил.
Оффтоп:
___________
Ответ на все-любовь.
LапушКа вне форума  
Сказавших "Спасибо!": 2 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 09:06   #4
Київська русинка
 Аватар для лесана
IP:
Сообщений: 3,922
"Спасибок": 4,528
Очки репутации: 0
Мнения: 6400
Доп. информация
- Автор темы - По умолчанию

Цитата:
Сообщение от LапушКа Посмотреть сообщение
На самом деле Одессу основали греческие казаки,говорившие на украинской мове,их,в свою очередь выбили турецкие казаки(помним про мову),Ришелье и Екатерина специально выучили мову,чтобы создать украинский город.А пришел Костусев и все испортил.
Оффтоп:
Вбивчі аргументи пиши ще!

Сообщение добавлено 06.06.2013 в 08:19.

___________
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.


лесана вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 09:33   #5
Королевская кобра
 Аватар для Amnesia
IP:
Сообщений: 1,420
"Спасибок": 1,013
Очки репутации: 3,252
Мнения: 1259
Доп. информация
По умолчанию

Девушка, это действительно смешно. Костусев конечно говнюк ещё тот, с этим никто не спорит, но не за него сейчас речь, объясните тогда почему почти 100% населения говорит на русском языке? Ведь следуя Вашей логике город в своё время можно считать украинским. Допустим. Тогда выходит украинские семьи не сохранили украинский язык и постепенно он переродился в русский (?) Странно не правда ли, учитывая что украинцы очень бережно относятся к родному языку, особливо в семьях. К примеру теже канадские украинцы, несмотря на то что многие живут в Канаде ну очень много лет используют родной язык для общения в семье и между собой.
Здесь же ситуация совсем иная, поэтому Ваши предположения выглядят мягко говоря неправдоподобно)
___________
Вибори скінчилися, але 25% маргіналів порохоботів, продовжували скиглити...
Amnesia вне форума  
Сказавших "Спасибо!": 2 (показать список)
Сказавших "Фууу!": 2 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 10:26   #6
Київська русинка
 Аватар для лесана
IP:
Сообщений: 3,922
"Спасибок": 4,528
Очки репутации: 0
Мнения: 6400
Доп. информация
- Автор темы - По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Amnesia Посмотреть сообщение
Девушка, это действительно смешно. Костусев конечно говнюк ещё тот, с этим никто не спорит, но не за него сейчас речь, объясните тогда почему почти 100% населения говорит на русском языке? Ведь следуя Вашей логике город в своё время можно считать украинским. Допустим. Тогда выходит украинские семьи не сохранили украинский язык и постепенно он переродился в русский (?) Странно не правда ли, учитывая что украинцы очень бережно относятся к родному языку, особливо в семьях. К примеру теже канадские украинцы, несмотря на то что многие живут в Канаде ну очень много лет используют родной язык для общения в семье и между собой.
Здесь же ситуация совсем иная, поэтому Ваши предположения выглядят мягко говоря неправдоподобно)
Дзєвушка уважно вивчай історію і тобі не буде смешно

Щодо "столітньої" російськомовності Одеси, то тут історик може лише розсміятися. На початку ХІХ ст. Одеса була італійською та грецькою, наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. 32% населення були євреями. Місто було строкатим та багатомовним і мову спілкування між собою різні національності розв'язували по-різному, залежно від обставин, традицій, культури. На щастя, жодні програми на захист чи розвиток їхніх мов місто не ухвалювало. Російська ж фактично асимілювалася іншими мовами, зокрема, українською. У 1917 – 1920-х роках у місті відчутно посилився україномовний компонент. До речі, й російська мова значно менш часто служила засобом українофобії, аніж зараз.Напевно, саме ці традиції, попри хамський та істеричний тиск, сьогодні утримують велику частину одеситів від спокуси прилучитися до розправи над усім українським. Лише нещодавно стала відома інформація про те, що 52% батьків одеських першокласників вирішили віддати своїх дітей до класів з українською мовою навчання. Більш того, педколектив україномовної гімназії №7 навіть відмовився запроваджувати в себе російські класи. Слід лише пошкодувати з приводу того, що інші педколективи україномовних шкіл проявили традиційну українську "гнучкість". Такої "наруги над російською мовою" ані "батьки міста", ані їхні спонсори витримати не можуть. Загрожує полетіти шкереберть вся система преміальних. Тому невдовзі ми дізнаємося про "добровільну" зміну рішення багатьох батьків, звільнення "нетолерантних" націоналістів тощо.

На початку ХХ ст. Одеса мала репутацію одного з центрів чорносотенного, шовіністично-ксенофобського руху, з яким, щоправда, досить вдало боролися ліберальні та національні течії, фактично – носії образу Одеси як оази європейськості, свободи. В совєцькі роки саме цей другий образ переміг. Окрім післявоєнного офіційного звання міста-героя, Одеса сприймалася як місто-здравниця, місто-інтернаціоналіст (по-нинішньому – "толерантне"), в якому, як, втім, і у скрізь у "странє Совєтов", розв'язано всі національні протиріччя. Хоча цей образ, як і всі совєцькі образи, був далекий від реальності, він довгий час втримувався і в сучасній Україні. Одесу сприймали як своєрідну модель новомодних вчень про мультикультурне суспільство. Місцева влада підігрувала цим настроям, балансуючи між різними силами: від проукраїнських, що здебільшого представляли українців Одеси (за даними перепису 2001 р., нагадаємо, українцями визнали себе понад 60% одеситів і стільки ж в області) до проросійських. На ділі це балансування найчастіше ставило перешкоди на шляху до закономірного прагнення українців Одеси зрештою здобути права титульної нації, забезпечити сприятливі умови для розвитку своєї культури і, передусім, мови. Так, вже на початку 1990-х років, за часів головування в місті Е. Гурвіца, було ухвалено постанову про запровадження офіційної тримовності: українська, російська та англійська. В останні роки "мерства" Е. Гурвіца Одеська міська рада взяла активну участь у "параді мовних суверенітетів". Прогинання перед російським лобі засвідчило і сумнозвісне встановлення пам'ятника Катерині ІІ. Присутність української мови в освіті та ЗМІ і в 1990-х роках була суто формальною. Навіть в офіційно україномовних школах вчителі здебільшого ігнорували вимоги батьків вести уроки українською, а тим більше – спілкуватися цією мовою на перервах. ЗМІ активно поширювали погляд на "толерантність" як на "повагу до російського", фактично йшлося про асиміляцію українців в "русскам морє". Недаремно навіть україномовний варіант тексту про Одесу у Вікіпедії постулює як цілком нормальне справді ненормальне явище: діти українців-вихідців із сільських районів "здебільшого розмовляють російською мовою. Інші мови в Одесі менш розповсюджені, і їхні носії володіють або російською мовою, або суржиком, які й уживають як мову міжетнічного спілкування". Намагання української інтелігенції змінити ситуацію наштовхувалися на спротив не лише відвертих українофобів, але й ліберально-космополітичної "тусовки" як в самій Одесі, так і за межами міста, зокрема, у впливовій одеській діаспорі.
___________
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.


лесана вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 15:38   #7
nsk
Заблокирован
 Аватар для nsk
IP:
Сообщений: 18,097
"Спасибок": 19,142
Очки репутации: 121,065
Мнения: -2632
Доп. информация
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от лесана Посмотреть сообщение
На початку ХІХ ст. Одеса була італійською та грецькою, наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. 32% населення були євреями.
татышо? .... и кто евреям запрещал на русском языке разговаривать ... укры из империи? хи-хи
nsk вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 16:21   #8
Київська русинка
 Аватар для лесана
IP:
Сообщений: 3,922
"Спасибок": 4,528
Очки репутации: 0
Мнения: 6400
Доп. информация
- Автор темы - По умолчанию

Цитата:
Сообщение от nsk Посмотреть сообщение
татышо? .... и кто евреям запрещал на русском языке разговаривать ... укры из империи? хи-хи
А для чого євреям ваш язик? В них свій є! І якщо на то пішло, то євреї навіть дуже добре розмовляли мовою, вони талановиті, не те, що тупі москвини
___________
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.


лесана вне форума  

Сказавших "Фууу!": 2 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 16:27   #9
nsk
Заблокирован
 Аватар для nsk
IP:
Сообщений: 18,097
"Спасибок": 19,142
Очки репутации: 121,065
Мнения: -2632
Доп. информация
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от лесана Посмотреть сообщение
А для чого євреям ваш язик?
дабы общаться с не евреями славянских национальностей
nsk вне форума  
Сказавших "Спасибо!": 1 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 16:36   #10
Житель
 Аватар для Александр_L
IP:
Сообщений: 305
"Спасибок": 261
Очки репутации: 0
Мнения: 88
Доп. информация
По умолчанию

лесана Цифры у Вас мягко говоря - левые.
Есть данные Первая всеобщая перепись населения Российской Империи 1897 г. в частности есть они для Одесского уезда, города Одессы (градоначальства). Проживало на тот момент в Одессе 403815 человек (уже поэтому 104200 в 1858 вызывают ну очень большое сомнение). Кстати интересно. Империя не интересовалась национальной принадлежностью поданных, а лишь родным языком. И так по выбору родного языка согласно данных 1897 года для Одессы имеем (список составлен в порядке убывания):
русский язык (Великорусский) - 198233 - 49,09%
идиш (еврейский) - 124511 - 30,83%
украинский (Малорусский) - 37925 - 9,39%
польский - 17395 - 4,31%
немецкий - 10248 - 2,54%
греческий - 5086 - 1,26%
В скобках указаны наименования языков, как они звучали в данных переписи.
Александр_L вне форума  
Сказавших "Спасибо!": 6 (показать список)
Сказавших "Фууу!": 1 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 16:53   #11
Основа форума
 Аватар для Победа
IP:
Сообщений: 2,530
"Спасибок": 2,450
Очки репутации: 6,826
Мнения: 2657
Доп. информация
По умолчанию

Одесса один из городов Украины
кому то этого недостаточно в данный момент?
___________
Не бери от жизни всё, будь разборчива!!!
Победа вне форума  
Сказавших "Спасибо!": 2 (показать список)
Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 17:30   #12
Почетный легион
 Аватар для Anatolll
IP:
Сообщений: 20,395
"Спасибок": 11,307
Очки репутации: 174,403
Мнения: 5035
Доп. информация
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от лесана Посмотреть сообщение
Переписи населення 1799 року, середини ХІХ століття та 2001 року свідчать, що понад половину населення Одеси завжди становили українці
У меня иные сведения. Как-то интересовался статистикой по евреям до революции и смотрел в разных городах на начало Первой Мировой. Этот период в представленных вами таблицах отсутствует. Подавляющую часть населения земель вокруг Одессы - украинцы, но в самой Одессе - чрезвычайно мало. Русские и евреи, да.

Сообщение добавлено 06.06.2013 в 17:37.

Цитата:
Сообщение от Александр_L Посмотреть сообщение
русский язык (Великорусский) - 198233 - 49,09%
иврит (еврейский) - 124511 - 30,83%
украинский (Малорусский) - 37925 - 9,39%
польский - 17395 - 4,31%
немецкий - 10248 - 2,54%
греческий - 5086 - 1,26%
Да, приблизительно такие цифры я и видел. Но с ивритом нескладуха. Иврит почти никто у нас и не знал толком. Идиш.
___________
И со свечою не найти
Anatolll вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 17:39   #13
Київська русинка
 Аватар для лесана
IP:
Сообщений: 3,922
"Спасибок": 4,528
Очки репутации: 0
Мнения: 6400
Доп. информация
- Автор темы - По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Anatolll Посмотреть сообщение
У меня иные сведения. Как-то интересовался статистикой по евреям до революции и смотрел в разных городах на начало Первой Мировой. Этот период в представленных вами таблицах отсутствует. Подавляющую часть населения земель вокруг Одессы - украинцы, но в самой Одессе - чрезвычайно мало. Русские и евреи, да.
Дуже, дуже цікаво! Навколо Одеси- самі українці, а в Одесу ні-ні? Це вже як "Під куполом" від фантаста жахів С. Кінга!

Я думаю українці ІНКОЛИ приходили в Одесу все-таки? Огірки, наприклад продати? Або заможний селянин посилав вчитись дітей?
___________
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.


лесана вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 17:51   #14
Почетный легион
 Аватар для Anatolll
IP:
Сообщений: 20,395
"Спасибок": 11,307
Очки репутации: 174,403
Мнения: 5035
Доп. информация
По умолчанию

Цитата:
Сообщение от лесана Посмотреть сообщение
Дуже, дуже цікаво! Навколо Одеси- самі українці, а в Одесу ні-ні?
Но так было.
Кстати, до войны в нынешней столице Литвы Вильнюсе литовцев было тоже очень мало. Настоящий литовский город - Каунас и окрестности. Там иногда даже в советские времена молодые официантки из сёл по-русски не понимали и не потому. что не хотели, тут же приходила старшая и всё объясняла.
___________
И со свечою не найти
Anatolll вне форума  

Ответить с цитированием Вверх
Старый 06.06.2013, 17:55   #15
Київська русинка
 Аватар для лесана
IP:
Сообщений: 3,922
"Спасибок": 4,528
Очки репутации: 0
Мнения: 6400
Доп. информация
- Автор темы - По умолчанию

Цитата:
Сообщение от Anatolll Посмотреть сообщение
Но так было.
Кстати, до войны в нынешней столице Литвы Вильнюсе литовцев было тоже очень мало. Настоящий литовский город - Каунас и окрестности. Там иногда даже в советские времена молодые официантки из сёл по-русски не понимали и не потому. что не хотели, тут же приходила старшая и всё объясняла.
Нонсенс! Одеса єврейське-не російське місто, але як не дивно євреї чудово говорили українською! БО! Вони розуміли, хто їх годує
___________
Коли ж у вас серця телячі,
Зробіть намордники собачі.


лесана вне форума  

Ответить с цитированием Вверх

Ответ

Метки
міфи росії

Опции темы
Опции просмотра

Ваши права в разделе

Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Выкл.
Pingbacks are Выкл.
Refbacks are Выкл.

Похожие темы
Тема Автор Раздел Ответов Последнее сообщение
Російським журналістам указують як висвітлювати події в Україні! Вітя Политика Украины и России 3 28.03.2014 23:27
Слово из трех букв чуть не уничтожили! Иваныч Поговорим ка ;) 12 08.10.2010 15:10
ПРОМІНВЕСТБАНК Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк Kostya777 Банки 2 20.01.2009 14:34


Часовой пояс GMT +3, время: 23:18.


Работает на vBulletin® Версия форума 3.х.х. Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.

© ForumKiev.com 2007 - 2020